2012. január 28., szombat

Káposztás napraforgó

A kép ugyan nem mostani, de ma újra elkészítettem ezt a finomságot. A mai napraforgó elkészítésénél azonban mélyhűtött leveles tésztát használtam, és így alig 10 perc alatt kész is lettem vele, ezután még 25 perc kellett neki, hogy szép aranybarnára süljön. 
Akkor először az eredeti recept, amit a nosaltyn találtam:


Tészta:
25 dkg liszt
1/2 dl napraforgó olaj
1/2 cs élesztő
1,5 dl tej
csipet só
kevés cukor az élesztő felfuttatásához


Töltelék:
1/4 fej káposzta
kevés napraforgó olaj

bors
kevés víz


Tetejére:
tojás a megkenéséhez
lenmag
szezámmag 

Lereszeljük a káposztát, és kevés vizen kicsit pároljuk, majd ha elfőtte a vizet, dinszteljük, mint a káposztás kockánál. Félretesszük.
Ezután megfuttatjuk az élesztőt, és a hozzávalókkal összegyúrjuk.
4 felé vesszük a tésztát, megkelesztjük.
Ha megkelt, egyenként kinyújtjuk a tésztát jó vékonyra (kör alakúra), és megkenjük a megdinsztelt káposztával, és így tovább... rétegezzük, a tetejére tészta kerül, erre már nem teszünk káposztát.
Ha ezzel kész vagyunk, akkor a tészta közepére teszünk egy poharat, és bevagdossuk a pohártól a széléig úgy, hogy 12 db cikket kapjunk. Ezeket a cikkeket 2-szer egy irányba megtekerjük.
Tojássárgával megkenjük. Közepébe lenmagot, a többi részére szezámmagot szórunk.
170°C-ra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt készre sütjük.

A mai verzióhoz, ahogy már korábban is írtam, bolti leveles tésztát használtam, amivel jócskán lerövidítettem az elkészítés idejét. A tésztán kívül mindent ugyanúgy csináltam, ahogy fentebb már le van írva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése