2013. április 1., hétfő

Tönkölylisztes piskótatekercs

Hétvégi nasinak csináltam ezt a piskótatekercset (aminek a "normál" változata már szerepel a blogon), és hogy én is ehessek belőle, most tönkölyliszttel, gyümölcscukorral és diabetikus lekvárral készítettem ezt a gyorsan elkészíthető és rettentően fini süteményt. A családom is kezd egyre jobban hozzászokni ahhoz, hogy mellőzzük a fehér lisztet és a fehér cukrot, olyannyira, hogy néha meg se tudják állapítani a különbséget. :)



8 tojás
8 ek gyümölcscukor
8 ek tönkölyliszt
+ diabetikus baracklekvár (de bármilyen más diabetikus lekvárt használhatunk)
+ gyümölcscukor por állagúvá darálva

A sütőt előmelegítjük 180°C-ra
A tojásokat kettéválasztjuk, majd a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Ebbe belekeverjük a tojássárgákat, majd a lisztet is. A tésztát sütőpapírral kibélelt gáztepsibe öntjük, majd 15-20 perc alatt készre sütjük. A piskótát kicsit hűlni hagyjuk, majd lefejtjük róla a sütőpapírt, és még melegen feltekerjük. Miután kihűlt a tészta, kitekerjük, megkenjük a lekvárral, majd újra feltekerjük és megszórjuk porcukorral (én ez alkalommal ledaráltam egy kevés gyümölcscukrot és azzal szórtam meg a tekercseket, bár a képen ez nem nagyon látszik, mert amint megszórtam porcukorral, már be is szívta a piskóta). Tálalás előtt ujjnyi vastagon felszeljük.

4 megjegyzés:

  1. Rencsi, sütőpor nélkül készült a piskóta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igen, a piskótához nem szoktam sütőport használni.

      Törlés
  2. Szia Rencsi! Ha eritrittel szeretném csinálni a piskótát, akkor abból is 8 evőkanállal tegyek? Köszönöm! Kata

    VálaszTörlés
  3. Szia Reni!Most találtam rá a tönkylisztes poskótatekercs receptedre.Erdeklődöm ,hogy más íze van a tönkölynek mint a sima BL 55 -ös lisztnek?

    VálaszTörlés