2013. február 3., vasárnap

Diétás kókuszgolyó

Körülbelül 2 hónapja nem eszek fehér cukrot és fehér lisztet, mivel azonban képtelen lennék lemondani az édességről, ezért diabetikus lekvárokat, tönkölylisztből és mandulalisztből készült ételeket és hasonló termékeket eszek. Viszont sajnos nem minden diabetikus keksz nyerte el eddig a tetszésemet, mert valamelyik túl száraz volt, vagy túlságosan lehetett rajta érezni az édesítő ízét. És mivel épp volt itthon ilyen kevésbé finom keksz és lekvár, de kidobni nem volt szívem, inkább készítettem belőle kókuszgolyót. A blogon már fenn van a hagyományos kókuszgolyó receptje, ezt alakítottam át egy kicsit, és szerintem nagyon finom lett a végeredmény. Viszont attól még, hogy én diétásan étkezem, a család többi tagjának ugyanúgy elkészítem a recepteket a "hagyományos" módon, különben még megreklamálnák. :) Egyébként van olyan süti (pl. a sajtos tallér), ami a húgom szerint sokkal finomabb tönkölyliszttel, mint fehér liszttel. Szóval az oldalon továbbra is "hagyományos" sütikkel találkozhattok majd, csak alkalmanként rakok fel olyanokat, amiket manapság én eszek, hátha másnak is megtetszik. De elég legyen a sok mellébeszélésből, itt a recept, próbáljátok ki! :)



Hozzávalók:
250 g diabetikus keksz (ledarálva)
10 dkg margarin
2 ek kakaópor
kb 2-3 ek tej
diabetikus lekvár
kókuszreszelék

A hozzávalókat a kókuszreszelék kivételével összegyúrjuk, ha esetleg nem állna össze a massza, akkor teszünk még hozzá tejet. Az összeállított tésztából vizes kézzel kis golyókat formázunk, majd meghempergetjük kókuszreszelékben.

2 megjegyzés:

  1. Ha már a diétás édességeknél tartunk, nem tudom, h ezt ismered-e: http://lifetilt.hu/shapetilt/receptek
    Nagyon egyszerűek és finomak, Neked pedig biztosan nem okoz gondot elkészíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, hogy ajánlottad ezt az oldalt, szét is nézek rajta :)

      Törlés