2012. január 18., szerda

Créme brulée

Mielőtt nyáron elindultam volna Franciaországba, megfogadtam, hogy minél több helyi specialitást megkóstolok. Persze az igazi créme brulée-t se hagyhattam ki, és én mondom, nagyon fincsi volt. Amint hazaértem, rögtön meg is csináltam a saját créme bruléemet egy nosalty-s recept alapján. Igaz ekkor még nem volt szakácsfáklyám, így a sütőben égettem a tetejére a cukrot, de azóta sikerült beszereznem egyet. Csak ajánlani tudom, mert teljesen más, ha csak sütőben vagy ha szakácsfáklyával végezzük el az utolsó simításokat.
És most íme a recept:




2,5 dl habtejszín
1 dl tej
10 dkg kristálycukor
½ vaníliarúd
3 tojássárgája
½ tojás fehérje

A tejszínt, a tejet és 25 g cukrot a vaníliarúddal együtt felforraljuk. Közben egy másik tálban a tojássárgákat és a tojásfehérjét 25 g cukorral elkeverjük.
A felforralt tejből a vaníliarudat kivesszük, majd a tojásos keverékhez öntjük. A meglehetősen folyékony állagú krémet 4 szuflétálkába öntjük. A tálkákat egy magasabb falú tepsire helyezzük, a tepsit a tálkák feléig felengedjük vízzel.
150ºC-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsül. Akkor kész, amikor a krém közepe is szilárd. Miután a tálkák kihűltek, fogyasztásig lefóliázva hűtőben tartjuk. Tálalás előtt 50 g cukrot egyenlőképpen elosztunk a négy tálka tetején, és karamelizáló pisztollyal vagy forró grillsütőben karamellizáljuk a cukrot. Azonnal fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése