2012. április 11., szerda

Citromtorta

Ezt a citromtortát először nyáron, anyum szülinapjára készítettem. Mivel mindenki dicsérte, még apum is, aki pedig nagyon kritikus :), ezért nagymamám szülinapjára is elkészítettem, ugyan akkor feleakkora tortát sütöttem 18 cm-es tortaformában. Csak ajánlani tudom ezt a receptet, amit a Sütemények könyve 2. részében találtam, hiszen könnyű, nem túl margarinos, citromos süteményt kapunk végeredményül.

 anyu tortája

mama mini tortája

26 cm-es tortaformánál:
Piskótához:
3*3 tojás
3*3 ek cukor
3*3 ek liszt

Krémhez:
3-4 ek citromlikőr
4 dl tej
2 cs vaníliás pudingpor
1 citrom
4 tojássárgája
20 dkg cukor
30 dkg margarin

Díszítéshez:
citromgerezdek

A piskótalapokat most is 3 részletben sütöttem meg. A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Ezután óvatosan hozzákeverjük a sárgáját, majd a lisztet is. A tésztát sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük, majd 180 fokon 10-15 perc alatt készre sütjük.
A krémhez 2 dl tejet felrakunk főni, majd a maradék tejben a pudingport, a citrom lereszelt héját és levét, a tojássárgákat, meg a cukrot csomómentesre keverjük. (Én keverés helyett egy tupperwares rázókában szoktam összerázni a pudinghoz valókat.) Mikor felforrt a tej, belekeverjük a pudingos tejet, és folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük. Mikor kihűlt a puding, az előzőleg habosra kikevert margarinhoz keverjük.
Az összeállítás pikóta-krém-piskóta-krém-piskóta-krém sorrendben történik, az utolsó adag krémmel vonjuk be teljesen a tortát, de hagyjunk egy kicsit a díszítéshez is. A tetejéhez a maradék krémet csillagcsöves nyomózsákba töltjük és tetszőleges módon díszítjük a tortát. Majd a citromot is felszeleteljük gerezdekre, vagy vékony cikkekre és a torta tetejére rakosgatjuk.

A 18 cm-es formában készült tortához 3*2 tojásos piskótalapokat sütöttem, a krém hozzávalóit pedig megfeleztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése