2012. március 27., kedd

Sütőtökös muffin/cupcake

Ezt a muffint még novemberben készítettem Mindenszentekre. Ugyan én nem szeretem sütőtököt, de úgy adódott, hogy megmaradt egy kevés sült sütőtök, és mivel nem akartuk kidobni, ezért ez a muffin született belőle. Miután pedig kisült, szellemnek álcáztam. :)


250 g sült sütőtök
2 tojás
80 ml olívaolaj
150 g liszt
150 g cukor
1 cs sütőpor
csipet só

A sütőtökről eltávolítjuk a héját, majd a húsát villával összetörjük. Ezután hozzáadjuk a nedves, majd a száraz hozzávalókat is, és csomómentesre keverjük. A kapszlival bélelt muffinsütő mélyedéseit 2/3-áig megtöltjük a tésztával, majd 190 fokra előmelegített sütőben 18-20 perc alatt készre sütjük.
Akár így is megehetjük, de én 1 tojást 1 ek cukorral kemény habbá vertem, majd rápúpoztam a kisült muffinok tetejére, és mivel ekkor még nem volt szakácsfáklyám, visszadugtam a sütőbe a legmagasabb hőfokon, amíg egy kis színt nem kapott. A szellemeknek végül cukorírókával szemet és szájat rajzoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése