2012. március 5., hétfő

Málnás csokitorta

Ezzel a finomsággal vártam hétvégén anyuékat. :) A receptet itt találtam.

Pate sucrée:
- 12,5 dkg liszt
- 5 dkg puha margarin
- 5 dkg porcukor átszitálva
- csipet só
- 1 tojás (szobahőmérsékletű)


Étcsokiganache:

- 2,5 dl habtejszín
- 20 dkg étcsoki (nálam 75%)
- 2,5 dkg méz
- 5 dkg margarin 

- 25 dkg fagyasztott málna 

Mivel fagyasztott málnából készítettem, először a málnát vettem ki a fagyóból, hogy mire kisült a tészta, a gyümi is kiengedjen.
A tésztához a lisztet, puha vajat, cukrot és sót összemorzsolom, majd a tojással összegyúrom. A tésztagombócot 1-2 órára hűtőbe tettem.
A tésztát a piteformának (20 cm-es) megfelelő nagyságúra nyújtom (2-3 mm vastagságúra), majd óvatosan kibélelem vele a formát, eligazgatom-méretre szabom a piteforma oldalánál is. Ezután villával alaposan megszurkálom, és sütőpapírra babot/rizst stb. teszek, és vakon sütöm 190 fokon 20 percig. Ezután a nehezéket eltávolítom, és még 10 percig sütöm 180 fokon.  A kész tésztát kihűtöm.
Elkészítem a ganache-krémet. A tejszínt megmelegítem, majd beledobom a kockákra vágott csokit, és addig keverem, míg egynemű masszát nem kapok. Ekkor hozzáadom még a vajat és a mézet. Megvárom, hogy nagyjából testhőmérsékletűre hűljön.
A tésztára rápakolom a kiengedett málnaszemeket , majd ráöntöm a csokiganache-t. Egy éjszakára hűtőbe raktam, majd másnap meleg vízbe mártott késsel felszeleteltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése