2012. március 31., szombat

Sajttorta meggylekvárral



Tegnap végre elkészítettem életem első sajttortáját! Régebben kicsit idegenkedtem tőle, de amint megkóstoltam, eloszlott minden kételyem. A receptet a Kiskegyed Konyhájában találtam.

10 dkg vajas keksz/babapiskóta
50 dkg zsíros tehéntúró
2 ek vaj
30 dkg krémsajt/mascarpone
1 citrom reszelt héja
3 ek citromlé
15 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
5 dkg liszt
3 ek meggylekvár

A kekszet durvára törjük, majd aprítógépben finomra daráljuk. A túrót áttörjük. Kibélelünk sütőpapírral egy 24 cm-es tortafromát. (Én 26 cm-est használtam, ezért kicsit vékonyabb lett a töltelék.)
A vajat megolvasztjuk, a keksszel összekeverjük és a forma alján egyenletesen elterítjük.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Összekeverjük a krémsajtot, a túrót, a citrom reszelt héját és levét, a cukrot meg a vaníliás cukrot, majd kézi habverővel simára eldolgozzuk. Hozzákeverjük a lisztet, majd a krémet a kekszlapra kenjük. A meggylekvárt egy evőkanál segítségével gusztusosan eloszlatjuk rajta.
A tésztát a sütőben 45 percig sütjük, majd sütőrácson hűlni hagyjuk. Legalább 2 órára vagy egész éjszakára hideg helyre tesszük, utána szeletelve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése