2012. március 29., csütörtök

Étcsokitorta




Ez alapján a recept alapján már két tortát készítettem, más-más díszítéssel. A felsőt anyum kapta nyáron, az alsót pedig januárban készítettem egy ismerősünknek.

Piskótához:
3*3tojás
3*3 ek cukor
3*3 ek liszt

Krémhez:
1 cs csokis pudingpor
300 g cukor
100 g liszt
0,5 l víz
375 g margarin
100 g étcsoki


A piskótát a szokásos módon 3 adagban készítettem el. A tojásfehérjét kemény habbá verjük a cukorral, majd apránként belekeverjük a tojássárgákat, és végül a lisztet. A piskótatésztát sütőpapírral bélelt 26 cm-es kapcsos tortaformába öntjük, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt készre sütjük.
A krémhez a pudingport a liszttel és 0,25 l vízzel csomómentesre keverjük. Közben 0,25 l vizet felteszünk főni, majd miután felforrt, hozzáöntjük a pudingos vizet, hagyjuk egyet rottyanni, majd levesszük a tűzről. Ezután, amíg még meleg, belekeverjük a cukrot, majd hagyjuk kihűlni. Addig a margarint habosra keverjük, és vízgőz felett felolvasztjuk az étcsokit. Miután kihűlt a puding, robotgéppel hozzákeverjük a margarinhoz, majd hozzáadjuk a csokit is. Az összeállítás piskóta-krém-piskóta-krém-piskóta-krém sorrendben történik. 
Az első tortát kívülről bevontam tortabevonóval, amihez 200 g tortabevonót egy ek olajjal vízgőz fölött megolvasztunk, majd eloszlatjuk a tortán. Végül a maradék csokikrémmel habzsák segítségével díszítettem.
A második tortánál az volt a kérés, hogy ne az egész legyen bevonva tortabevonóval, így az oldalát megszórtam tortadarával, ezután a tetejére tortabevonót öntöttem, majd a tetejéhez egy kevés fehércsokit tejcsokival megolvasztottam, ezt zacskóba raktam, és csíkokat húzogattam vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése