2013. augusztus 22., csütörtök

Ír almatorta (diabetikus)

Ma ismét egy almás sütemény receptjét szeretném megosztani veletek, amire Rachel Allen - A család kedvencei című könyvében bukkantam. Azért erre esett a választásom, mert amint azt már egy korábbi bejegyzésemben is említettem, rengeteg almát kaptunk a szomszédtól, amit fel "kellett" valahogy használnom. :) Azt hiszem, hogy nálunk mostantól gyakori "vendég" lesz ez a torta, mert mindenkinek elnyerte a tetszését! :) Mint mostanában elég gyakran, ismét a süti "diétás" változatát készítettem el, de természetesen "normál" hozzávalókkal is ugyanúgy dolgozhatunk.



225 g tönkölyliszt
fél tk sütőpor
100 g margarin
100 g gyümölcscukor + 2 ek nádcukor
1 tojás felverve
100 ml tej
kb. 300 g alma
1 csapott tk fahéj (el is hagyható)


A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A lisztet és a sütőport összekeverjük. Az ujjainkkal belemorzsoljuk a margarint, amíg morzsalékos állagot nem kapunk. Hozzáadjuk a cukrot, a felvert tojást és annyi tejet, hogy puha tésztát kapjunk. A tészta egyik felét (egy vizes kanál segítségével) rásimítjuk egy kivajazott, 25 cm átmérőjű tányérra vagy ahogy én készítettem egy szív alakú sütőformára.
Az almát meghámozzuk, kimagozzuk, feldaraboljuk 2 cm-es darabokra, a tésztára tesszük, és megszórjuk egy ek nádcukorral és egy tk fahéjjal. A maradék tésztát óvatosan az almák tetejére kanalazzuk, hogy teljesen befedje. Megszórjuk a maradék nádcukorral, és a tetejére vágunk egy kis lyukat. A tésztát 40-50 percig sütjük, amíg aranyszínű és ropogós nem lesz kívülről, az almák pedig puhák a belsejében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése