2013. szeptember 20., péntek

Diabetikus kakaós csiga

Valami édeset ettem volna délután, így kipróbáltam a Limaránál látott kakaós csigát, persze ismét kicsit változtattam rajta, hogy én is ehessek belőle, így születtek meg az én diabetikus kakaós csiguszaim. Isteni finom lett a végeredmény, puha tésztával és nem túl édes kakaós töltelékkel. Szerintem érdemes kipróbálni ... :)

  
Tésztához:
45 dkg tönkölyliszt
5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 csipet só
3 ek. barna cukor
1 egész tojás
1 tojás sárgája
kb. 2,5 dl tej
2 dkg élesztő
8 dkg olv. vaj

Töltelékhez: 
5 dkg vaj
cukrozatlan kakaópor
diabetikus porcukor (nálam darált nádcukor)

Locsoláshoz:
2-2,5 dl (laktózmentes) tej
1 tk barna cukor
1 csepp vaníliaaroma

Az olvasztott vaj kivételével mindent összegyúrunk, majd apránként a vajat is hozzádolgozzuk. Ezután a tésztát kelesztőtálban, meleg helyen duplájára kelesztjük. Mikor megkelt a tészta, lisztezett deszkán kb 3 mm vastag téglalappá nyújtjuk.


A töltelékhez felolvasztjuk a vajat és egy ecsettel megkenjük a kinyújtott tésztát. Egy szűrőn keresztül meghintjük kakaóporral, jó bőven, hogy a tésztát teljesen eltakarja sehol ne látszódjon át. A kakaós rétegre porcukros réteget teszünk.
Ezután a hosszabb oldalától kezdve feltekerjük, mint a beiglit. Két ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, majd a csigákat egy vajjal kikent tepsin felsorakoztatjuk. Ezután a tésztát további 30 percet kelni hagyjuk.
Ezalatt előmelegítjük a sütőt 180 fokra és kb. 20 perc alatt készre sütjük a csigákat. Egy csésze tejet felforrósítok egy teáskanál barna cukorral és 1 csepp vaníliaaromával. A kisült csigákat azonnal, még forrón megöntözzük a vaníliás tejjel.  Ettől lesznek puhák, szaftosak.

3 megjegyzés:

  1. A cukormentesség (diétásság) kényszer (betegség miatt) volt számodra vagy csak egyszerűen eldöntötted, hogy ne tovább (szóval életmódváltás)?
    A csigák pedig jól néznek ki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, radikálisabb változtatásra az étrendemben a cukorbetegségem miatt került sor, bár előtte is próbáltam mértékkel és egészségesen étkezni, de mostanra teljesen elhagytam a fehér cukrot és a fehér lisztet, amitől sokkal jobban érzem magam. :) Egyébként pedig örülök neki, hogy tetszenek a csiguszok, és csak ajánlani tudom az elkészítésüket, mert tényleg nagyon fini volt. :)

      Törlés
    2. Bocsánat, nem kötekedni akarok, de a barna cukor ugyanolyan rossz mint a fehér cukor! Ez a csiga még véletlenül sem diabetikus!

      Törlés