2013. március 27., szerda

Diétás kakaós lepény lekvárral

A blogon korábban már írtam a gyorsan és egyszerűen elkészíthető kakaós lepényről. Most szintén ezt a receptet vettem alapul, annyi változtatással, hogy tönkölyliszttel és gyümölcscukorral sütöttem meg a piskótát, majd feldobtam egy kis diétás baracklekvárral és kókuszreszelékkel. Én mondom, ez valami isteni lett! :) És nem csak szerintem, mert történt ugyanis, hogy megcsináltam ezt a diétás változatot és egy normál kakaós lepényt. Apum szedett magának mindkét sütiből, mert azt hitte, hogy két különböző és fel se tűnt neki a különbség. :D



Tésztához:
1 kicsi tojás
12,5 dkg gyümölcscukor
2,5 dkg olvasztott vaj vagy margarin 
1,25 dl tej
2 dkg kakaó 
12,5 dkg tönkölyliszt 
1/2 cs sütőpor 

Töltelékhez:
diétás baracklekvár
+ kókuszreszelék 

A tojást a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a kakaót és a tej felét. Alaposan elkeverjük. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és a maradék tejet. Jól kidolgozzuk.
Sütőpapírral bélelt 18 cm-es kapcsos tortaformába öntjük a tésztát és előmelegített sütőben közepes hőfokon kb. 25-30 percig sütjük.
A piskótát kihűtjük, majd kettévágjuk, megkenjük a lekvárral a két piskóta közt és a felső piskóta tetejét is, végül megszórjuk kókuszreszelékkel.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és guszta látvány! :) Jó, hogy a fogyókúrázóknak is kedvezel a receptekkel! :)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. köszönöm, hogy szólt(ál), véletlenül arrébb került a tizedes vessző, de már javítottam

      Törlés