2013. március 14., csütörtök

Barbie torta

Végül, de nem utolsó sorban, íme a hétvégén készített harmadik szülinapi torta, és egyben életem első Barbie tortája. :) Ez a torta a 8 éves unokahúgomnak készült, és nagyon reméltem, hogy még nem nőtt ki az ilyesmiből. Szerencsére nem változott túl sokat azóta, mióta legutóbb találkoztunk és olyan aranyos volt, hogy nézegette, csodálta a tortáját, miközben állandóan azt kérdezgette, hogy ezt tényleg én csináltam-e neki.? Nagyon édes volt, egy hatalmas szeletet elpusztított a tortából (kb. kétszer akkorát, mint a felnőttek), utána pedig végig az újdonsült Barbiejával játszott. :) A torta aljához egy márványkuglófot sütöttem, a tetejére pedig piskótát szúrtam ki különböző méretű edényekkel, bögrékkel és müzlis tálkával, végül mindezt csokikrémmel megtöltöttem és fondanttal díszítettem.


az ünnepelt a tortájával :)

a ruha Barbie nélkül


 és így nézett ki belülről

A torta aljához/ a kuglófhoz:

4 tojás
25 dkg kristálycukor
20 dkg finomliszt
1 sütőpor
1 csipet só
1 dl étolaj
1 dl víz
1 citrom reszelt héja
1 púpozott ek kakaópor

Piskótához:
8 tojás
8 ek liszt
8 ek cukor

Krémhez:
2 cs. csokis pudingpor
7,5-8 dl tej
9 ek cukor
250 g margarin

Díszítéshez:
fehér fondant
rózsaszín fondant
fodorkiszúró

Legelőször a krémet készítjük el, hogy legyen ideje kihűlni. Ehhez 5 dl tejet felteszünk forrni 9 ek cukorral, közben pedig a maradék tejben csomómentesre keverjük a pudingport. Forrás után hozzákeverjük a tejhez a pudingot, és megfelelő sűrűségűre főzzük. Miután kihűlt a puding, alaposan összedolgozzuk az előzőleg habosra kikevert margarinnal.
Majd a kuglófot sütjük meg, ehhez a sütőt előmelegítjük 150°C-ra.
A tojássárgáját a kristálycukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk az olajat és a vizet, majd beleszórjuk a citromhéjat is.
A lisztet összekeverjük a sütőporral, a sóval és az előzőekhez adjuk.
A tojásfehérjét kemény habbá verjük és óvatosan a többihez keverjük. A kuglófformát kivajazzuk, kilisztezzük és a tészta 2/3 részét beleöntjük.
A maradékba belekeverjük a kakaót (ha túl sűrű lenne, akkor egy kis vízzel hígítjuk , majd ezt a világos massza tetejére csurgatjuk. Egy villával bele-bele szurkálunk, hogy foltos legyen a tészta.
Kb. 50 perc alatt készre sütjük, de mielőtt kivennénk a sütőből tűpróbával ellenőrizzük. 
Amíg a kuglófunk hűl, elkészítjük a piskótát. Ehhez először különválasztjuk a tojásokat, és a fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Ha ez kész, óvatosan hozzákeverjük először a tojássárgákat, majd a lisztet is. A tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, majd 180 °C-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük. Miután kivettük a sütőből, és kihűlt a piskóta, összeállítjuk a tortát.
Ehhez először is félbe vágjuk a kuglófot, és ha kell, egyenesre vágjuk az alját. Majd a piskótából megfelelő kiszúrók hiányában különböző nagyságú edények, müzlis tálak és bögrék segítségével köröket vágunk ki. A tésztákat egymásra rakjuk, és ha kell, késsel alakítunk rajtuk, hogy úgy nézzen ki, mint egy valódi szoknya. Miközben kiszúrjuk a köröket, időnként (kis lyukakat kialakítva rajtuk) "belepróbáljuk" a Barbiet, hogy megfelelő nagyságú legyen a szoknya rész.
Ha minden tésztát méretre alakítottunk, egyesével megkenjük, és egymásra rakosgatjuk őket, majd végük kívülről is bevonjuk a krémmel, hogy megtapadjon majd rajta a fondant. Ezután hűtőbe tesszük a félkész tortát, hogy megdermedjen a krém. (Én egy egész éjszakán át ott tároltam, és csak az ünnepség napján díszítettem fel a fondanttal.
Mikor már úgy látjuk, hogy megszilárdult a krém, kinyújtjuk a fondantokat. Először a fehér fondant nyújtsuk ki, ha lehet ne túl vékonyra, kb. 1 cm vastagra (sajnos nekem kevés lett a fondant, és egy kicsit vékonyabbra kellet nyújtanom, ami meg is látszik a torta elején, de legközelebb már tudni fogom, hogy erre figyelni kell, és ha kell, kétszer ennyi fondant gyúrok be, ami utána se vész kárba, mert remekül eláll a fagyóban akár hónapokon át is). Az egész tortát bevonjuk a fehér fondanttal, majd a rózsaszínt is kinyújtjuk és fodor kiszúró segítségével elkészítjük a díszt. Persze bárhogy lehet díszíteni, de én nem rég vettem ilyen kiszúrót, és itt volt az alkalom, hogy végre kipróbáljam. :) A rózsaszín fondant kicsit bevizezzük ecsettel, majd a kívánt alakzatban, helyre felhelyezzük a fehér fondantra. Ha van még kedvünk, és nem untuk meg, akkor a maradék fondantból különböző kiegészítőket is készíthetünk Barbienak. Én például a"adtam" rá nyakláncot, karkötőt, hajbavalót, és egy kis virágdíszt is tettem a szoknyájára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése