2013. április 1., hétfő

Húsvéti mini muffin

Ezeket a mini muffinokat holnapra készítettem a locsolóknak. A tészta alapjául ennél a sütinél is a jól bevált kakaós lepény szolgált. Két adagnyi tésztát készítettem és ebből nekem 78 db muffinom lett.




Kb. 78 mini muffinhoz:
2 tojás
50 dkg cukor
10 dkg olvasztott vaj vagy margarin 
1/2 l tej
8 dkg kakaó 
50 dkg liszt 
2 cs sütőpor 

Díszítéshez:
lekvár (bármilyen folyós lekvár megfelel a célnak, én most pl. házi szilvalekvárt használtam)
ételfestékkel zöldre színezett kókuszreszelék
piros és lila(?) fondant, amiből pici tojásokat formázunk

A tojásokat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, a kakaót és a tej felét. Alaposan elkeverjük. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és a maradék tejet. Jól kidolgozzuk.
A mini muffinos formát kapszlikkal kibéleljük, mindegyik mélyedést 2/3-ig megtöltjük a tésztával, majd 170 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. (Tűpróba!)
A kisült muffinokat hagyjuk kihűlni, majd mindegyik tetejét megkenjük lekvárral, megforgatjuk a zöldre színezett kókuszreszelékben és végül fondantból készített tojásokkal díszítjük. Idő hiányában akár csokitojást vagy tojás alakú cukorkát is használhatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése