2013. február 9., szombat

Habroló

Mindig, amikor Bécsben járok, hozok haza a családomnak habrolót, és mivel úgy esett, hogy kimaradt egy csomó tojásfehérje, a többieknek meg már elege lett a sajtgolyóból, gondoltam kipróbálom a kb. 20 éve a szekrényben álló habroló formákat. Azért bevallom kicsit félve álltam neki elkészíteni őket, de a végére annyira belejöttem, hogy megfogadtam a családom nagy örömére, hogy mihamarább elkészítem újra ezt az édességet, vagy a sós sajtos rolókat, amiről a következő bejegyzésben írok.




Tésztához: (kb. 28 rúd)
30 dkg liszt
8 dkg olvasztott vaj
1 csipet só
1 tojás
2 dl tejföl

Töltelékhez:
6 tojás fehérje
30 dkg porcukor
4 cs vaníliás cukor

+1 tojás sárgája a kenéshez

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd 1 órára hűtőbe rakjuk. Miután kivettük a hűtőből, lisztezett deszkán rétestészta vékonyságúra nyújtjuk, majd 2 cm vastag csíkokat vágunk belőle. A roló formákat alaposan bekenjük vajjal, majd feltekerjük rá a csíkokat és lekenjük tojássárgával. A rolókat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, majd 240 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. (kb. 10-15 perc alatt) Amíg a tészták hűlnek, elkészítjük a habot. Ehhez a fehérjéket az apránként hozzáadott cukrokkal vízgőz fölött keményre verjük. Végül a habot zacskóba vagy habzsákba adagoljuk, és megtöltjük vele a rolókat. A kész rudakat porcukorral meghintve tálaljuk.

Ha valaki még nem találkozott volna ilyen szerkentyűvel, vagy csak nem tudta, hogy mire való, íme így néz ki a roló készítő: (a képet az interneten találtam)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése