2012. november 14., szerda

Nyári gyümölcslepény

Ezt a sütit még nyáron sütöttem, csak valahová elkevertem a receptjét, és most sikerült megtalálnom. :) A Dr. Oetker: A sütés öröme című könyvben levő Gyors szilváslepény receptjét alakítottam át egy kicsit.


Tésztához:
125 g liszt
1 csapott tk sütőpor
125 g cukor
1 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
125 g vaj/margarin
2 tojás

Töltelékhez:
gyümölcs (nálam szilva és barack)

Morzsához:
150 g liszt
100 g cukor
100 g vaj/margarin

A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk, majd sütőpapírral bélelt 26 cm-es tortaformába simítjuk.A tésztát kirakjuk a megmosott és kimagozott gyümölcsökkel. 
A morzsához a hozzávalókat kézzel összedolgozzuk, majd a gyümölcsökre szórjuk. A lepényt 160 fokra előmelegített sütőben kb. másfél órán át sütjük. (az eredeti recept szerint elég neki 50 perc, de nekem tűpróba után még nagyon ragacsos volt a tészta, ezért tovább sütöttem)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése