2012. szeptember 6., csütörtök

vonatos "welcome home" torta

A barackos vaníliatorta mellett, ezt a tortát is hétvégén készítettem, nem kisebb alkalomból, mint hogy a húgom 1 hónap után hazatért Salzburgból. A torta fő motívuma a vonat volt, ami Salzburgból Dunakeszi felé tart, persze itt egy kis csalás történt, hiszen igazából a Keletibe jött a vonat, onnan pedig kocsival hoztuk haza Dunakeszire a nagy utazót, de egyrészt Dunakeszit rövidebb volt leírni, másrészt, meg mégis itt van otthon.... :) A vonathoz még formáztam fát és füvet, plusz idő hiányában néhány bolti cukorvirággal próbáltam egy szép környezetet alkotni. Igaz, a vonat megformázásában még van mit fejlődnöm, de az ünnepeltnek tetszett, és hát ez is volt vele a célom :)
(Ja igen, a krémmel is kicsit csaltam, mert az ugyancsak aznap készített méteresből maradt ki puncskrém, így az egyik piskótát azzal kentem meg, a felsőhöz pedig étcsokis krémet csináltam, de azért leírom,h kell maradék felhasználása nélkül csinálni.)

Piskótához:
3*3 tojás
3*3 ek cukor
3*3 ek liszt

Csokikrémhez:
1 cs étcsokoládés pudingpor
1 cs puncspudingpor
7 dl tej
9 ek cukor
250 g margarin

Díszítéshez:
sötét zöldre színezett fondant
világos zöld fondant
barna fondant
fekete fondant
kék fondant
fehér fondant
ételfesték toll

(Itt a díszítésnél szeretném megjegyezni,h mint azt korábban írtam, eddig házi készítésű fondant használtam, amit házi pillecukorból és a pillecukor mennyiségénél dupla annyi porcukorból készítettem - tehát 50 dkg pillecukorhoz 100 dkg porcukor kell -, viszont már a kert tortánál is, idő hiányában bolti pillecukrot olvasztottam fel, és kevertem bele annyi porcukrot és ételfestéket, hogy megfelelő állagú legyen. És rájöttem, hogy ezzel nem csak időt spórolok, hanem nekem állagra is jobban tetszett az így készült fondant. A másik dolog, amit érdemes megemlíteni, hogy én eddig folyékony illetve gél állagú ételfestéket használtam, mert az olcsóbb, viszont most rendeltem sötét zöld és barna ételfestéket, és szerintem, ha kifogynak a mostani folyékony ételfestékek, akkor lassan mindegyiket kicserélem porra, mert sokkal jobb vele dolgozni, és így kevesebb porcukor is elég a fondanthoz.)

Először a krémet készítjük el. Ehhez két lábasban 2,5-2,5 dl tejet felteszünk főni 4,5-4,5 kanál cukorral, közben a maradék tejet kettéosztva csomómentesre keverjük a pudingporokat. Miután felforrt a tej, hozzákeverjük mind a kettőhöz a pudingot, majd addig főzzük, míg megfelelő sűrűségű nem lesz. Ha elkészült, hűlni hagyjuk. Mikor kihűlt a puding, az előzőleg habosra kikevert, majd kettéosztott margarinhoz keverjük.
A piskótához a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzákeverjük a sárgákat, majd a lisztet. A masszát egy 26 cm-es, sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. Ezt a műveletet még kétszer ismételjük meg, hogy 3 lap piskótát kapjunk.
Mikor kihűlt a piskóta, egy tálcára elkezdjük rétegezni a piskóta-puncskrém-piskóta-csokikrém-piskóta sorrendben. Végül a tortát kívülről is körbekenjük a csokikrémmel, hogy megtapadjon benne a fondant. 
Ezután kinyújtjuk a sötétzöld fondant, és beburkoljuk vele a tortát, majd tetszés szerint díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése