2012. március 13., kedd

Fényképezőgép torta

Végül, de nem utolsó sorban elhoztam hugi barátjának, Misinek a tortáját. Ez az első ilyen formatortám, de nem az utolsó! :)




Az igazi és a másolat :)

Piskóta:
8 tojás
8 ek cukor
8 ek liszt

Krém:
1 cs vaníliás puding
3 dl tej
3 ek cukor
12,5 dkg margarin

saját készítésű fondant + fekete ételfesték

Először elkészítjük a piskótát. Ehhez a szokásos módon kettéválasztjuk a tojásokat. A fehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd hozzákeverjük a tojássárgákat, végül a lisztet is. A piskótát sütőpapírral bélelt gáztepsibe simítjuk, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.
Amíg a piskóta kihűl, elkészítjük a krémet. A pudingot a tasak hátoldalán levő utasítás alapján megfőzzük, majd ezt is kihűtjük. Közben a margarint habosra keverjük és hozzáadjuk  a pudingot is.
A fényképezőgéphez 4 egyforma nagyságú téglalapot vágunk a piskótából, az objektívhez pogácsaszaggatóval szintén 4 kört szúrunk ki. Ezen kívül a vakuhoz 2 kisebb téglalapot, a gombhoz pedig két kisebb kört vágunk. Az összeállításnál a krémmel összeragasztjuk a téglalapokat úgy, hogy kívülről is megkenjük. A téglalapot bevonjuk fekete fondanttal ( fondant receptet a nosaltyn találtam, majd ezt színeztem fekete ételfestékkel). Ezután az objektívhez is összetapasztjuk krémmel a köröket, és ezt is bevonjuk fondanttal, és csak ez után illesztjük össze egy kis krémmel a két elemet. A vakuval és a gombbal is az előzőek szerint járunk el. A Canon felirathoz tojásfehérjét kevertem össze porcukorral, majd kicsi zacskóba töltöttem, levágtam a sarkát, és ráírtam a feliratot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése