2012. február 13., hétfő

Brownie

A tavalyi sikertelen próbálkozás után (amikor kanállal ettem ki a tepsiből a browniet) végre találtam egy könnyen és gyorsan elkészíthető brownie receptet, ami nem mellesleg nagyon finom is :)!!! Az egyetlen probléma, ami a legtöbb sütinél is, hogy kevés volt, és hárman egy délután alatt befaltuk. :D
Az eredeti receptet itt találtam, amin annyit változtattam, hogy kihagytam belőle a chilit és 75%-os csokit használtam.

150 g 70%-os étcsokoládé
165 g vaj
330 g kristálycukor
120 g liszt
45 g kakaópor
2 ek vaníliaaroma
3 db tojás
csipetnyi só
1/4 tk. sütőpor (elhagyható)
4-5 "tekerésnyi" chili 

A sütőt előmelegítjük - 180 fokra sima sütő, 165 fok légkeveréses.
 
A csokoládét a vajjal vízgőz fölött megolvasztjuk, majd hagyjuk kihűlni.
Az egész tojásokat a cukorral jó habosra, fehéredésig keverjük elektromos mixerrel.
Hozzáadjuk a lisztet, kakaóport és a sütőport, jól eldolgozzuk, majd mehet bele a csipet só és a vanília aroma, a chili, végül az olvasztott vajas csokoládé is. Az egészet alaposan eldolgozzuk.

Egy kisméretű tepsit kissé kivajazunk, majd kibéleljük sütőpapírral úgy, hogy a papír túllógjon a tepsi peremén.

A masszát a tepsibe töltjük és pontosan 20 percig sütjük, majd a sütőből azonnal kivesszük, hagyjuk langyosra hűlni, sütőpapírral együtt kiemeljük és kockákra szeljük. Vaníliafagyival az igazi.

tepsi mérete: 30x20 cm


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése